Biežāk uzdotie jautājumi

 Šajā sadaļā atradīsiet visbiežāk uzdotos jautājumus par mūsu pakalpojumiem.

Kā es varu noslēgt sadarbības līgumu ar SmartPosti?

Lai noslēgtu sadarbības līgumu regulāriem pakalpojumiem, lūdzam sazināties ar mums, rakstot uz pardosana@smartposti.com vai zvanot +371 67815903 darba dienās no 9:00–17:30. Aicinām iepazīties ar mūsu pašapkalpošanās vietni piedāvātajām iespējām nosūtīt paku sūtījumus, izmantojot plašo SmartPosti tīklu Latvijā, Baltijā un Somijā.

Kur es varu redzēt pakas apstrādes statusu?

Lūdzu, izmantojiet sadaļu Sūtījuma meklēšana, ievadot pilnu un pareizu pakas numuru (tracking number). Paka ir piegādāta Saņēmējam, ja sūtījuma statuss ir atzīmēts kā “Piegādāts”(delivered). GLS sūtījumiem izmantojiet šo izsekošanas vietni. Ja sūtījuma piegāde nav izdevusies, izsekošanā būs redzams nepiegādes iemesls. Ja Jums ir papildus jautājumi, lūdzu, sazinieties ar mums, rakstot uz +371 67207525, klientuapkalposana@smartposti.com.

Kā es varu uzzināt pakalpojuma izmaksas?

Ja plānojat regulāri izmantot pakalpojumus, lūdzam sazināties ar mūsu pārdošanas komandu, rakstot uz pardosana@smartposti.com vai zvanot +371 67815903 darba dienās no 9:00–17:30. Lai uzzinātu paku piegādes izmaksas Smartpost tīklā, lūdzam Jūs doties uz pašapkalpošanās vietni.

Kā es varu pieteikt pretenziju par zaudētu vai bojātu paku vai kravu sūtījumu?

Ja Jums ir sadarbības līgums ar SmartPosti, lūdzu, aizpildiet pretenzijas pieteikumu. Iesniedzot pretenziju, lūdzam pievienot saistītos dokumentus (sūtījuma satura preču vērtības rēķinu, bojājumu aktu, iepakojuma un satura fotogrāfijas, utml.). Saņemot pieteikumu, mūsu Kvalitātes speciālists sazināsies ar Jums un informēs par piešķirto pretenzijas lietas numuru.

Ja esat sūtījuma saņēmējs un Jums nav līguma ar SmartPosti par pretenzijas sūtījuma piegādes pakalpojumu, lūdzu ziņojiet par pretenziju nosūtītājam vai sazinieties ar mūsu klientu servisu, lai saņemtu tālākās norādes.

Sūtījums uzrādās kā piegādāts, taču saņēmējs to noliedz, ko darīt?

Ja sūtījuma statuss izsekošanā Sūtījuma meklēšana uzrādās kā piegādāts, bet saņēmējs to noliedz, lūdzu, aizpildiet pretenzijas pieteikumu, pievienojot sūtījuma satura preču vērtības rēķinu, saņēmēja parakstītu Apliecinājumu par sūtījuma nesaņemšanu un saņēmēja e-pasta adresi, kā arī kontakttelefonu. Saņemot pieteikumu, mūsu Kvalitātes speciālists sazināsies ar Jums un informēs par piešķirto pretenzijas lietas numuru.

Kādēļ manas pakas paņemšana (pick-up) Eiropā nav bijusi veiksmīga?

Lai pakas paņemšana no Eiropas valstīm būtu veiksmīga, lūdzam ņemt vērā:

• pakas izmēriem vai iepakojumam jāatbilst GLS noteiktajām prasībām;

• pakas nosūtītājam kurjera ierašanās brīdī ir jāatrodas uz vietas norādītajā adresē un ir jābūt informētam par to, ka ir pieteikta pakas paņemšana, lai izsniegtu pareizo paku;

• paņemšanas adresei ir jābūt pareizi norādītai, kā arī adresē nedrīkst būt šķēršļu piekļuvei (piemēram, speciāli pieejas kodi, ierobežots darba laiks, utml.);

• pārliecinieties, ka Latvijas saņēmējam norādīts pareizs e-pasts, uz kuru tiks nosūtīts izsekošanas numurs un tālāko darbību apraksts. Lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar GLS noteikumiem, kurjers neveic telefonisku saziņu ar Nosūtītāju, tādēļ lūdzam informēt Nosūtītāju nodrošināt pakas paņemšanas iespējas norādītajā laika periodā nākamajā darba dienā pēc pasūtījuma pieteikšanas. Gadījumā, ja pakas paņemšana nav izdevusies, detalizēta gadījumu izmeklēšana no nosūtītājvalsts puses netiek nodrošināta un nepaņemšanas iemesls tiek atzīmēts atbilstoša skana veidā izsekošanas sistēmā. Šajā gadījumā Jums kā pasūtītājam ir nepieciešams iesniegt atkārtotu paņemšanas pieteikumu. Detalizēti par GLS pakalpojumu izmantošanas noteikumiem šeit.

Kā ir jāiepako pakas saturs, lai to varētu droši pārvadāt?

Pakas saturs ir jāiepako tā, lai, nesabojājot ārējo iepakojumu, saturs netiktu bojāts. Ja pakas saturs ir potenciāli plīstošs, noteikti izmantojiet papildus iekšējo iepakojumu. Satura vienības pārvadāšanas laikā nedrīkst brīvi kustēties pakas iekšpusē (visas brīvās vietas rūpīgi jāaizpilda ar amortizējošu iekšējo iepakojumu, piemēram, burbuļplēvi, putuplasta granulām, utml.) Detalizēta informācija par iepakošanas prasībām ir atrodama šeit

Mani interesē noliktavas pakalpojumi, ar ko es varu sazināties?

Lai pārliecinātos, ka sūtījums tiešām nav piegādāts, vispirms lūdzam Jūs sazināties ar saņēmēju un pārbaudīt situāciju. Ir iespējams, ka sūtījums ir piegādāts, bet tehnisku iemeslu dēļ, piegādes fakts neuzrādās sistēmā. Ja saņēmējs apliecina, ka sūtījums nav piegādāts un piegādes termiņš ir būtiski kavēts (vismaz 7 dienas pēc plānotās piegādes), lūdzu, sazinieties ar mums, rakstot uz bizness@smartposti.com GLS sūtījumu izsekošanai lūdzam izmantot šo vietni.

Mans sūtījums izsekošanas sistēmā neuzrādās kā piegādāts saņēmējam, ko darīt?

Lai pārliecinātos, ka sūtījums tiešām nav piegādāts, vispirms lūdzam Jūs sazināties ar saņēmēju un pārbaudīt situāciju. Ir iespējams, ka sūtījums ir piegādāts, bet tehnisku iemeslu dēļ, piegādes fakts neuzrādās sistēmā. Ja saņēmējs apliecina, ka sūtījums nav piegādāts un piegādes termiņš ir būtiski kavēts (vismaz 7 dienas pēc plānotās piegādes), lūdzu, sazinieties ar mums, rakstot uz bizness@smartposti.com GLS sūtījumu izsekošanai lūdzam izmantot šo vietni.

Kādēļ mans sūtījums ir piegādāts saņēmēja kaimiņa adresē?

Saskaņā ar noteikto piegādes kārtību dažādās Eiropas valstīs, sūtījumi var tikt piegādāti saņēmēja adresei tuvākajā kaimiņu adresē, ja saņēmējs nav sastopams norādītajā adresē piegādes brīdī. Lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar GLS noteikumiem, Eiropas valstīs kurjers neveic telefonisku saziņu ar saņēmēju pirms piegādes.

Kas jāņem vērā, veidojot sūtījumus uz Apvienoto Karalisti?

Nododot SmartPosti Jūsu sūtījumus uz Apvienoto Karalisti (AK), sākot no 21.12.2020, nepieciešams iesniegt dokumentus muitas formalitāšu kārtošanai. Sekojošus dokumentus lūdzam iesūtīt uz customs.lv@smartposti.com: preču pavaddokumentus (rēķins/ specifikācija/ iepakojuma lapa) aizpildītu muitas sūtījuma formu. Ja Jums kā nosūtītājam ir nepieciešams papildus atbalsts dokumentu sagatavošanā un formalitāšu kārtošanā, lūdzam sazināties ar mums, rakstot uz e-pasta adresi customs.lv@smartposti.com, un mūsu deklaranti Jums noteikti palīdzēs. Izsmeļoša informācija uzņēmējiem saistībā ar Brexit ir atrodama VID mājas lapā.

Kā rīkoties saņēmējam, ja tiek piegādāta bojāta paka?

Pakas piegādes brīdī, saņēmējam kurjera klātbūtnē jānovērtē pakas ārējais iepakojums. Ja iepakojums ir bojāts un pakai nav pievienots bojājumu akts vai bojājumu uzlīme, saņēmējam ir jāpieprasa kurjeram atzīmēt bojājumu un saņemt bojājumu aktu, kas tiek aizpildīts divos eksemplāros SmartPosti kurjera klātbūtnē un parakstīts no saņēmēja un kurjera puses. Viens bojājumu akta eksemplārs tiek nodots saņēmējam. Ja bojāts ir ne tikai iepakojums, bet arī pakas saturs, saņēmējam ir jāziņo Nosūtītājam ne vēlāk kā 7 dienu laikā pēc piegādes. Nosūtītājam ir tiesības iesniegt pretenziju SmartPosti, aizpildot pieteikumu un pievienojot bojājumu fotogrāfijas un preču rēķinu. Ja iepakojums nav bojāts un satura bojājumi ir atklāti tikai pēc pakas atvēršanas, šādā gadījumā netiek noteikta pārvadātāja (SmartPosti) atbildība, jo nav izmantots pietiekams iepakojums drošai pakas transportēšanai. Jautājumu un neskaidrību gadījumā Nosūtītājs var vērsties pie SmartPosti, rakstot uz claims.lv@smartposti.com situācijas analīzei.

Kā rīkoties saņēmējam, ja tiek piegādāts bojāts kravas sūtījums?

Kravas piegādes brīdī, saņēmējam pārvadātāja klātbūtnē jānovērtē kravas ārējais stāvoklis. Ja iepakojums ir bojāts, tas ir obligāti jāatzīmē uz kravas piegādes dokumenta (CMR), kurš tiek parakstīts no kravas saņēmēja un piegādātāja puses. Saņēmējam ir jāziņo Nosūtītājam ne vēlāk kā 7 dienu laikā pēc piegādes. Nosūtītājam ir tiesības iesniegt pretenziju SmartPosti, aizpildot pieteikumu un pievienojot CMR, bojājumu fotogrāfijas, preču rēķinu. Ja iepakojums nav bojāts un satura bojājumi ir atklāti tikai pēc kravas iepakojuma atvēršanas, šādā gadījumā netiek noteikta pārvadātāja (SmartPosti) atbildība, jo nav izmantots pietiekams iepakojums drošai pakas transportēšanai. Jautājumu un neskaidrību gadījumā Nosūtītājs var vērsties pie SmartPosti, rakstot uz claims.lv@smartposti.com situācijas analīzei.

Kā nosūtītājs var mainīt saņēmēja piegādes informāciju, ja paka jau ir nodota SmartPosti rīcībā?

Lūdzam rakstīt uz bizness@smartposti.com, obligāti norādot sekojošu informāciju: nosūtītāja nosaukums sūtījuma numurs sākotnējā sūtījuma piegādes adrese jaunā piegādes adrese saņēmēja kontaktinformācija nosūtītāja kontaktinformācija. Saņemot pieprasījumu, mūsu Klientu atbalsta speciālists sazināsies ar pieteikuma iesniedzēju un apstiprinās veiktās izmaiņas, ja tās būs iespējamas, atkarībā no sūtījuma apstrādes etapa.

Kā rīkoties, ja sūtījuma paņemšana Latvijā nav izpildīta vai ir kavēta?

Lūdzu, sazinieties ar mums, rakstot uz bizness@smartposti.com vai zvanot +371 67815903 darba dienās no 9:00–17:30.

Kāpēc pakas piegādes apstiprinājumā nav saņēmēja paraksta?

Sūtījuma piegāde var tikt veikta kā bezkontakta piegāde, nesaņemot saņēmēja parakstu, ja: ir saņemts rakstisks saņēmēja apstiprinājums uz kurjera mobilo ierīci (SMS) par to, ka sūtījums var tikt atstāts bez saņēmēja klātbūtnes noteiktā vietā (piegādes Latvijā) saņēmējs ir pilnvarojis lokālo piegādes depotu par to, ka sūtījumi var tikt atstāti speciālā sūtījumu saņemšanas zonā vai vietā bez saņēmēja paraksta (piegādes Eiropā) Ja saņēmējs noliedz sūtījuma saņemšanu, lūdzam sazināties ar mums, rakstot uz bizness@smartposti.com, lai tiktu precizēti piegādes apstākļi.

Kur es varu uzzināt degvielas koeficientu tekošajam mēnesim?

Informāciju varat atrast šeit.

Vai uzņēmumā ir spēkā esoši Kvalitātes vadības un vides vadības sertifikāti?

SmartPosti SIA ir ieviesta sertificēta vadības sistēma atbilstoši starptautiskajiem standartiem Kvalitātes vadības sistēmas standarts LV EN ISO 9001:2015 Vides vadības sistēmas standarts LV EN ISO 14001:2015.

Esmu līguma Klients un man ir jautājums, uz kuru neredzu atbildi mājas lapā, ar ko man sazināties?

Lūdzam sazināties ar mums, rakstot uz bizness@smartposti.com vai zvanot +371 67815903 darba dienās no 9:00–17:30.